Úvod > Ako cvičiť na Elipticali?

Ako cvičiť na Elipticali?

Ako správne cvičiť na elipticaloch:

  • prvým predpokladom je správne fungujúci eliptický trenažér!
  • dôležité je nájdenie a nastavenie vhodnej pozície pre cvičenie - predovšetkým dĺžky kroku
  • vhodné je zaradiť pred samotným cvičením na elipticali krátku rozcvičku a strečing
  • pri cvičení na ergometri je možné vybrať z prednastavených programov
  • pri cvičení na manuálne ovládanom elipticali je vhodné začať tréning s menším zaťažením
  • po zahriatí svalov môžeme záťaž zvýšiť
  • na záver tréningu opäť znížime záťaž a uvoľníme svaly
  • pre dosiahnutie očakávaných účinkov je dôležitá doba cvičenia - k spalovaniu tukov (aerobnému svalovému metabolizmu) dochádza po 20 - 40 minútach cvičenia.
  • FIT - F = frekvencia cvičenia 3 - 5 x týždenne, I = intenzita cvičenia 60 - 90 % maximálnej tepovej frekvencie, T = dĺžka cvičenia 20 - 60 minút
  • na záver cvičenia doporučujeme zaradiť cviky na uvoľnenie, vydýchanie a ukľudnenie svalov
  • na elipticali je možné cvičiť dvoma spôsobmi - so zapojením celého tela pri úchope za pohyblivé rukoväte alebo zapojením dolných končatín pri úchope za pevné rukoväte
  • väčšina elipticalov umožňuje aj tzv. reverzný režim - spätný chod pre zlepšenie koordinácie pohybov a ešte dokonalejšie posilnenie svalov
  • pozor eliptical nemá voľnobeh a je nutné nechať ho plynule dobehnúť!

Súvisiace informácie

Overené zákazníkmi Garancia kvality Finalista Shop roku 2015 Shop roku 2011 Záruka 5 rokov SAEC - bezpeèný nákup