Úvod > Ako cvičiť na Elipticali?

Ako cvičiť na Elipticali?

Ako správne cvičiť na elipticaloch:

  • prvým predpokladom je správne fungujúci eliptický trenažér!
  • dôležité je nájdenie a nastavenie vhodnej pozície pre cvičenie - predovšetkým dĺžky kroku
  • vhodné je zaradiť pred samotným cvičením na elipticali krátku rozcvičku a strečing
  • pri cvičení na ergometri je možné vybrať z prednastavených programov
  • pri cvičení na manuálne ovládanom elipticali je vhodné začať tréning s menším zaťažením
  • po zahriatí svalov môžeme záťaž zvýšiť
  • na záver tréningu opäť znížime záťaž a uvoľníme svaly
  • pre dosiahnutie očakávaných účinkov je dôležitá doba cvičenia - k spalovaniu tukov (aerobnému svalovému metabolizmu) dochádza po 20 - 40 minútach cvičenia.
  • FIT - F = frekvencia cvičenia 3 - 5 x týždenne, I = intenzita cvičenia 60 - 90 % maximálnej tepovej frekvencie, T = dĺžka cvičenia 20 - 60 minút
  • na záver cvičenia doporučujeme zaradiť cviky na uvoľnenie, vydýchanie a ukľudnenie svalov
  • na eliptickom trenažéri je možné cvičiť dvoma spôsobmi - so zapojením celého tela pri úchope za pohyblivé rukoväte alebo zapojením dolných končatín pri úchope za pevné rukoväte
  • väčšina elipticalov umožňuje aj tzv. reverzný režim - spätný chod pre zlepšenie koordinácie pohybov a ešte dokonalejšie posilnenie svalov
  • pozor eliptický trenažér nemá voľnobeh a je nutné nechať ho plynule dobehnúť!

Súvisiace informácie

Overené zákazníkmi Garancia kvality Finalista Shop roku 2017 Finalista Shop roku 2015 Shop roku 2011 Záruka 10 rokov
Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.  Viac informácií V poriadku