Najlacnejšie Celoodpružené bicykle - porovnávanie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cena | 179 € | 183,90 € | 2 799 € | 2 999 € | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počet prevodov Všeobecne môžme povedať, že čím viac tým lepšie, v prípade horských a crossových bicyklov by sme nemali ísť pod 24 prevodov (v prípade cestných pod 18 prevodov). |
21 | 18 | 12 | 12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Farba | blue, Black, Neon Green-Blue | Orange, Black | - | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veľkosť rámu Veľkosť rámu je uvedená v palcoch. Každá veľkosť je vhodná pre určitú výšku postavy, kde všeobecne platí:
|
18" | 18" | M (18"), L (19"), XL (19,5") | S (16,5"), M (18"), L (19"), XL (19,5") | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Materiál rámu | Ocelový | Ocelový | Hliníkový | Karbonový | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rám Hlavný komponent bicykla, ostatné súčasti sú k nemu pripevnené. Má tvar nepravidelného päťuholníka, ale hlavná nosnú časť tvorí nepravidelný štvoruholník, na ktorý prilieha vzadu trojuholník (ak nie je zadná vidlica odpružená). |
Kreativ MTB Full Suspension | Oceľový | SLAMR AL | SLAMR LC | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veľkosť kolies Veľkosť kolies je udávaná v palcoch. |
26" | 26" | 29" | 29" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pre výšku postavy | 155-170 cm | 155-170 cm | - | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Brzdy Brzdy patria medzi nevyhnutnú súčasť bicykla. Máme 2 najbežnejšie typy a to kotúčové a čeľusťové (ráfikové). Kotúčové brzdy sú účinnejšie, ale ťažšie na údržbu, naopak čeľusťové sú ľahšie na údržbu s dlhšou životnosťou. Medzi ďalšie brzdné systémy patria bubnové alebo tzv. torpédo (u detských bicyklov). |
Kotúčové | Čeľusťové | Kotúčové, Hydraulické | Kotúčové, Hydraulické | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Odpružená vidlica | áno | áno | áno | áno | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vidlica Slúži k uchyteniu predného kolesa a k pripevneniu prednej brzdy. |
Oceľová odpružená, zdvih 50 mm | Oceľová odpružená, GW-711 | Rock Shox 35 Gold RL 150 mm | Rock Shox Revelation RC Debon Air 130 mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zadná brzda Brzdy patria medzi nevyhnutnú súčasť bicykla. Máme 2 najbežnejšie typy a to kotúčové a čeľusťové (ráfikové). Kotúčové brzdy sú účinnejšie, ale ťažšie na údržbu, naopak čeľusťové sú ľahšie na údržbu s dlhšou životnosťou. Medzi ďalšie brzdné systémy patria bubnové alebo tzv. torpédo (u detských bicyklov). |
ATK-3 Disc, 160 mm | WinZip WB-979S V-Brake | TRP G-Spec Trail SL 4/4 Piston 180 mm | Shimano XT BR-M8120 / 8100 4/2 Piston 180 mm Disc | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Predná brzda Brzdy patria medzi nevyhnutnú súčasť bicykla. Máme 2 najbežnejšie typy a to kotúčové a čeľusťové (ráfikové). Kotúčové brzdy sú účinnejšie, ale ťažšie na údržbu, naopak čeľusťové sú ľahšie na údržbu s dlhšou životnosťou. Medzi ďalšie brzdné systémy patria bubnové alebo tzv.torpédo (u detských bicyklov). |
ATK-3 Disc, 160 mm | WinZip WB-979S V-Brake | TRP G-Spec Trail SL 4/4 Piston 203 mm | Shimano XT BR-M8120 / 8100 4/2 Piston 180 mm Disc | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zadný náboj Náboje sú stredy kolies, predného i zadného. Náboj je zložený, podobne ako je tomu u stredu kolesa, z ložísk, misiek a z matiek nasadených na stredovú os, ktorá je určená na uchytenie kolesa do vidlice. |
FH 406/407, Steel Cup&Cone, 36H, Nut | RH 206/207, Steel Cup&Cone, 36H, Nut | - | Fastace DR2116B 12 x 148 mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Predný náboj Náboje sú stredy kolies, predného i zadného. Náboj je zložený, podobne ako je tomu u stredu kolesa, z ložísk, misiek a z matiek nasadených na stredovú os, ktorá je určená na uchytenie kolesa do vidlice. |
FH 406/407, Steel Cup&Cone, 36H, Nut | RH 206/207, Steel Cup&Cone, 36H, Nut | - | Fastace DF813 15 x 110 mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zadný plášť Gumy, ktoré majú za úlohu chrániť dušu a optimalizovať jazdné vlastnosti bicykla v teréne alebo na ceste. Plášte na horské bicykle sú široké s prepracovaným vzorom, ktorý umožňuje jazdu v náročnom teréne, naopak cestné bicykle majú vzorku len plytkú, sú úzke a hladké. |
Kenda K849 | Kenda K849 | Maxxis Minion DHR II Exo 29x2.4 | Maxxis Aggressor Exo 29 x 2.3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Predný plášť Gumy, ktoré majú za úlohu chrániť dušu a optimalizovať jazdné vlastnosti bicykla v teréne alebo na ceste. Plášte na horské bicykle sú široké s prepracovaným vzorom, ktorý umožňuje jazdu v náročnom teréne, naopak cestné bicykle majú vzorku len plytkú, sú úzke a hladké. |
Kenda K849 24x1,95 | Kenda K849 24x1,95 | Maxxis Minion DHF 3C MaxxTerra Exo 29x2.5 | Maxxis Minion DHF 3C MaxxTerra Exo 29 x 2.3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Radenie Páčky alebo otočné rukoväte na riadidlách, prípadne rámu bicykla, ovládajúce zmenu pomeru otáčania vo vzťahu predného ozubeného kolesa (trojprevodník) a zadného ozubeného kolesa (kazeta) za pomoci prešmykača a prehadzovačky. |
Shimano Tourney TZ500 | Sunrace TSM10 | SRAM NX Eagle Single Click | Shimano SLX SL-M7100 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Typ radenia Nejčastěji se setkáváme s páčkovým řažením, které obvykle obsahuje i přesný ukazatel převodu. U dětských a juniorských kol se pak často objevuje intuitivní otočné řazení, které je nenáročné na sílu, připomíná přidávání plynu u motocyklů a je prakticky součástí gripů řídítek. Pákové řazení je osazováno především u silničních kol s řídítky ve tvaru "beranů", kde je součástí brzdových pák, a přeřazuje se pohybem páky směrem do boku. |
páčkové | otočné | páčkové | páčkové | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prešmykač Menič prevodov na tanieri u pedálov. |
SSD-09A, 28.6mm Clamp | SSD-09A, 28.6mm Clamp | - | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prehadzovačka Menič prevodov za zadným kolesom. |
SHIMANO TY300 | SSB-18, Long Cage | SRAM NX Eagle 12-S | Shimano XT RD-M8100 (12) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prevodník Jedno až tri ozubené kolesá, prenášajúce pohyb šliapania z pedálov na reťaz. |
24*34*42T | oceľ 24/34/42 T | - | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazeta Ozubené kolieska na zadnom kolese sa u moderných bicyklov pripevňujú pomocou kazetového spojenia. Pridávajú, spolu s prevodníkmi, ďalšie prevodové pomery, ktoré môže jazdec využiť na optimálny pomer medzi šliapaním do pedálov a rýchlosťou otáčania poháňaného kolesa. Kazety sú samostatne rozoberateľné, možno vymeniť jednotlivé ozubené kolieska za iné (nové alebo s iným počtom zubov). |
MF KFW-711 (14-28) | MF KFW-601 (14-28) | SRAM XG-1275-12 Eagle (10-50) | SHIMANO CS-M7100-12 (10-51T) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Reťaz Cez reťaz sa prenáša sila zo šliapania do zadného kolesa. Spája kazetu na stredovej osi a kazetu na osi zadného kolesa. Reťaz je potrebné často olejovať. |
KMC Z7 | KMC HV-408 | SRAM Eagle SX 12s | Shimano CN-M7100 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Predný ráfik Kovová obruč s profilom písmena U v reze, vytvárajúce miesto pre dušu a plášť. U kolies, ktoré sú určené pre profesionálny výkon, teda u kolies s predpokladom k väčšiemu zaťaženiu, sú ráfiky zdvojené. Poskytujú tak vyššiu odolnosť a bezpečnosť. V dnešnej dobe sa ráfiky u bežných kolies vyrábajú z duralu, u špeciálnych kolies môže byť ako materiál použité špeciálne zliatiny alebo kompozity. |
Cerurim D12-S26, 36H, dvojstenné | Cerurim D12-S26, 36H, dvojstenné | - | Rodi Tryp 622x30 mm 32H | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zadný ráfik Kovová obruč s profilom písmena U v reze, vytvárajúca miesto pre dušu a plášť. U kolies, ktoré sú určené pre profesionálny výkon, teda u kolies s predpokladom k väčšiemu zaťaženiu, sú ráfiky zdvojené. Poskytujú tak vyššiu odolnosť a bezpečnosť. V dnešnej dobe sa ráfiky u bežných kolies vyrábajú z duralu, u špeciálnych kolies môže byť ako materiál použité špeciálne zliatiny alebo kompozity. |
Cerurim D12-S26, 36H, dvojstenné | Cerurim D12-S26, 36H, dvojstenné | - | Rodi Tryp 622x30 mm 32H | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kľuky Kovová súčasť spájajúca pedál sa stredom. |
- | 165 mm, oceľové | Truvativ Descendant 6K 32T | Shimano FC-MT610 32T | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stredové zloženie Stred bicykla je tvorený dvoma ložiskami nasadenými na stredovú os, ktoré vďaka nim dokáže rotovať. Na oboch koncoch stredovej osi sú umiestnené kľučky. Stred môže byť aj zapuzdrený, všetky diely strede sú tak zalisované do plastového alebo kovového púzdra, ktorý sa bez ďalších úprav pripevní do rámu bicykla za pomoci závitu. U zapuzdreného stredu je vôľa a odpor otáčania presne a vopred nastavená, ďalšia výhoda je odolnosť proti prachu a vode. Oproti tomu stredy, ktoré takúto výhodu nemajú, musia byť často čistené a udržiavané. |
- | - | SRAM DUB PressFit | SHIMANO BB-MT800 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Riadidlá Riadítka sú spojené s predstavcom a sú určené na ovládanie bicykla a súčasne na pripevnenie brzdových pák, pák radenia, gripov (mäkké rukoväte na uchopenie riadidiel) a ďalších doplnkov, ako je cyklocomputer, zvonček, mapa a mnoho ďalších. Majú rôzne tvary, napr. rovné, lomené = "lastovičky", cestné - zahnuté dole = "barany", špeciálne pre časovku - zahnuté nahor = "kozy". |
MTB Rise Bar, 580mm, oceľ | MTB Rise Bar, 580mm, oceľ | Ground Fiftyone Race 780 mm, Rise 15 mm, Diam 31.8 mm | Ground Fiftyone Race 760 mm, Rise 15 mm, Diam 35 mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gripy Inak tiež držadlá - ávleky na oba konce riadidiel. Majú zabezpečiť, aby riadidlá v ruke nekĺzali a dobre sa držali. |
XH-G03, 125mm, PVC | XH-G97, 80mm, Closed, PVC | Production Privee | Production Privee | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Predstavec Spája prednú vidlicu s riadidlami. Niektoré typy predstavca sú nastaviteľné. |
steel (diam 22.2mm) | steel (diam 25.4mm) | Ground Fiftyone, Diam 31.8 mm | Ground Fiftyone, Diam 31.8 mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hlavové zloženie Sústava ložísk a misiek, ktoré umožňujú pohyb riadidiel, teda zatáčanie, a bezpečné ovládanie predného kolesa za pomoci riadidiel. |
- | - | - | 16012 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sedlo Súčasť, na ktorej sa sedí. Je nasadená na sedlovku, vďaka ktorej sa môže zmeniť výška sedla. |
DDK | ABI SI-102 | Ergon SME3 Comp | Ergon SM Sport | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sedlovka Tyč spájajúca rám a sedlo. Má nastaviteľnú dĺžku, aby výška sedla mohla vyhovovať rôzne vysokým ľuďom. K rámu sa prirába dnes hlavne rýchloupinákom, dá sa totiž rýchlo a bez náradia uvoľniť. Predtým sa používaal klasická skrutka a matica.. |
steel (diam 25.4mm) | steel (diam 25.4mm) | JD Dropper Post 31.6 mm | JD Dropper Post 31.6 mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Predné svetlo Je biele a vyrába sa ako klasické žiarovkové, ktoré má veľkú spotrebu energie, tak aj diódové, ktoré je ale drahšie. Pri niektorých modeloch je niekoľko módov svietenia. Pri zníženej viditeľnosti je toto svetlo povinné. |
odrazky | odrazky | - | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zadné svetlo Je červené a dnes väčšinou diódové. Lepšie modely majú viac módov svietenia: nepretržité svietenie, blikanie diód naraz, striedavé blikanie diód atď. Pri zníženej viditeľnosti je toto svetlo povinné. |
odrazky | odrazky | - | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rok | 2019 | 2018 | 2020 | 2020 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hmotnosť Hmotnosť udáva celkovú váhu výrobku. |
17.50 kg | - | - | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||