Najpredávanejšie Šport - porovnávanie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cena | 2 679 € | 2 839 € | 2 839 € | 1 879 € | 1 879 € | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veľkosť rámu Veľkosť rámu je uvedená v palcoch. Každá veľkosť je vhodná pre určitú výšku postavy, kde všeobecne platí:
|
18", 20", 22" | 18", 20" | 18", 20", 22" | 17", 19" | 18", 20" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Motor | Bafang M500, (centrálny pohon) | Bafang M500, (centrálny pohon) | Bafang M500, (centrálny pohon) | Bafang MAX Drive, (centrálny pohon) | Bafang MAX Drive, (centrálny pohon) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batéria | 20 Ah/720 Wh, Samsung Li-Ion 36V, (dojazd až 170 km) | 25 Ah/900 Wh, Samsung Li-Ion 36V, (dojazd až 200 km) | 25 Ah/900 Wh, Samsung Li-Ion 36V, (dojazd až 200 km) | Li-ion 36V / 14,5 Ah Samsung, (dojazd až 130 km) | Li-ion 36V / 14,5 Ah Samsung, (dojazd až 130 km) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veľkosť kolies Veľkosť kolies je udávaná v palcoch. |
29" | 27,5" | 29" | 28" | 27,5" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počet prevodov Všeobecne môžme povedať, že čím viac tým lepšie, v prípade horských a crossových bicyklov by sme nemali ísť pod 24 prevodov (v prípade cestných pod 18 prevodov). |
12 | 12 | 12 | 8 | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nabitie na plnú kapacitu | 5 hod. | 6.50 hod. | 6.50 hod. | 7 hod. | 7 hod. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Typy programov | 5 programov | 5 programov | 5 programov | 5 programov | 5 programov | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dojazd | 170 km | 200 km | 200 km | 130 km | 130 km | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výkon motora | 250 W | 250 W | 250 W | 250 W | 250 W | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Displej | Bafang | Bafang | Bafang | Bafang | Bafang | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rám Hlavný komponent bicykla, ostatné súčasti sú k nemu pripevnené. Má tvar nepravidelného päťuholníka, ale hlavná nosnú časť tvorí nepravidelný štvoruholník, na ktorý prilieha vzadu trojuholník (ak nie je zadná vidlica odpružená). |
Al 6061 | Al 6061 | Al 6061 | Al 6061 | Al 6061 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Materiál rámu | Hliníkový | Hliníkový | Hliníkový | Hliníkový | Hliníkový | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Brzdy Brzdy patria medzi nevyhnutnú súčasť bicykla. Máme 2 najbežnejšie typy a to kotúčové a čeľusťové (ráfikové). Kotúčové brzdy sú účinnejšie, ale ťažšie na údržbu, naopak čeľusťové sú ľahšie na údržbu s dlhšou životnosťou. Medzi ďalšie brzdné systémy patria bubnové alebo tzv. torpédo (u detských bicyklov). |
Hydraulické | Hydraulické | Hydraulické | Hydraulické | Hydraulické | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vidlica Slúži k uchyteniu predného kolesa a k pripevneniu prednej brzdy. |
ROCKSHOX FS Judy Silver TK R Solo Air 29", zdvih 100 mm | ROCKSHOX FS Judy Silver TK Solo Air 27,5", zdvih 100 mm | ROCKSHOX FS Judy Silver TK R Solo Air 29", zdvih 100 mm | SUNTOUR NEX HLO DS 700c, zdvih 63 mm | SUNTOUR XCM HLO DS 27,5", zdvih 100 mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Odpružená vidlica | áno | áno | áno | áno | áno | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prenos sily | centrálny | centrálny | centrálny | centrálny | centrálny | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zadná brzda Brzdy patria medzi nevyhnutnú súčasť bicykla. Máme 2 najbežnejšie typy a to kotúčové a čeľusťové (ráfikové). Kotúčové brzdy sú účinnejšie, ale ťažšie na údržbu, naopak čeľusťové sú ľahšie na údržbu s dlhšou životnosťou. Medzi ďalšie brzdné systémy patria bubnové alebo tzv. torpédo (u detských bicyklov). |
SHIMANO Deore BR-MT410, SRAM Level | SHIMANO Deore BR-MT410, SRAM Level | SHIMANO Deore BR-MT410, SRAM Level | Shimano BR-MT200 Hydraulic Disc, SRAM Level | Shimano BR-MT200 Hydraulic Disc, SRAM Level | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Predná brzda Brzdy patria medzi nevyhnutnú súčasť bicykla. Máme 2 najbežnejšie typy a to kotúčové a čeľusťové (ráfikové). Kotúčové brzdy sú účinnejšie, ale ťažšie na údržbu, naopak čeľusťové sú ľahšie na údržbu s dlhšou životnosťou. Medzi ďalšie brzdné systémy patria bubnové alebo tzv.torpédo (u detských bicyklov). |
SHIMANO Deore BR-MT410, SRAM Level | SHIMANO Deore BR-MT410, SRAM Level | SHIMANO Deore BR-MT410, SRAM Level | Shimano BR-MT200 Hydraulic Disc, SRAM Level | Shimano BR-MT200 Hydraulic Disc, SRAM Level | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zadný náboj Náboje sú stredy kolies, predného i zadného. Náboj je zložený, podobne ako je tomu u stredu kolesa, z ložísk, misiek a z matiek nasadených na stredovú os, ktorá je určená na uchytenie kolesa do vidlice. |
CRUSSIS disc, ložisko venček, 32D | CRUSSIS disc, ložisko venček, 32D | CRUSSIS disc, ložisko venček, 32D | CRUSSIS disc, ložisko venček, 32D | CRUSSIS disc, ložisko venček, 32D | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Predný náboj Náboje sú stredy kolies, predného i zadného. Náboj je zložený, podobne ako je tomu u stredu kolesa, z ložísk, misiek a z matiek nasadených na stredovú os, ktorá je určená na uchytenie kolesa do vidlice. |
CRUSSIS disc, ložisko věneček, 32D | CRUSSIS disc, ložisko věneček, 32D | CRUSSIS disc, ložisko věneček, 32D | CRUSSIS disc, ložisko věneček, 32D | CRUSSIS disc, ložisko věneček, 32D | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zadný plášť Gumy, ktoré majú za úlohu chrániť dušu a optimalizovať jazdné vlastnosti bicykla v teréne alebo na ceste. Plášte na horské bicykle sú široké s prepracovaným vzorom, ktorý umožňuje jazdu v náročnom teréne, naopak cestné bicykle majú vzorku len plytkú, sú úzke a hladké. |
MAXXIS Ardent 29 x 2,40 | MAXXIS Ardent 27,5 x 2,40 | MAXXIS Ardent 29 x 2,40 | SCHWALBE Land Cruiser Plus 28*1,75 | MAXXIS Ardent 27,5 x 2,40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Predný plášť Gumy, ktoré majú za úlohu chrániť dušu a optimalizovať jazdné vlastnosti bicykla v teréne alebo na ceste. Plášte na horské bicykle sú široké s prepracovaným vzorom, ktorý umožňuje jazdu v náročnom teréne, naopak cestné bicykle majú vzorku len plytkú, sú úzke a hladké. |
MAXXIS Ardent 29 x 2,40 | MAXXIS Ardent 27,5 x 2,40 | MAXXIS Ardent 29 x 2,40 | SCHWALBE Land Cruiser Plus 28*1,75 | MAXXIS Ardent 27,5 x 2,40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Radenie Páčky alebo otočné rukoväte na riadidlách, prípadne rámu bicykla, ovládajúce zmenu pomeru otáčania vo vzťahu predného ozubeného kolesa (trojprevodník) a zadného ozubeného kolesa (kazeta) za pomoci prešmykača a prehadzovačky. |
SRAM SX Eagle | SRAM SX Eagle | SRAM SX Eagle | Shimanio SLM310, SRAM X4 | SHIMANO Alivio SL-M3100, SRAM X5 9-Speed Trigger | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Typ radenia Nejčastěji se setkáváme s páčkovým řažením, které obvykle obsahuje i přesný ukazatel převodu. U dětských a juniorských kol se pak často objevuje intuitivní otočné řazení, které je nenáročné na sílu, připomíná přidávání plynu u motocyklů a je prakticky součástí gripů řídítek. Pákové řazení je osazováno především u silničních kol s řídítky ve tvaru "beranů", kde je součástí brzdových pák, a přeřazuje se pohybem páky směrem do boku. |
páčkové | páčkové | páčkové | páčkové | páčkové | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prehadzovačka Menič prevodov za zadným kolesom. |
SRAM SX Eagle | SRAM SX Eagle | SRAM SX Eagle | Shimano Acera RD-M360-L, Sram X4 | Shimano Alivio RD-M3100, Sram X5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prevodník Jedno až tri ozubené kolesá, prenášajúce pohyb šliapania z pedálov na reťaz. |
SRAM X-SYNC 2 38Z | SRAM X-SYNC 2 38Z | SRAM X-SYNC 2 38Z | Bafang 38T | Bafang 38T | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazeta Ozubené kolieska na zadnom kolese sa u moderných bicyklov pripevňujú pomocou kazetového spojenia. Pridávajú, spolu s prevodníkmi, ďalšie prevodové pomery, ktoré môže jazdec využiť na optimálny pomer medzi šliapaním do pedálov a rýchlosťou otáčania poháňaného kolesa. Kazety sú samostatne rozoberateľné, možno vymeniť jednotlivé ozubené kolieska za iné (nové alebo s iným počtom zubov). |
SRAM CS-PG1210 Eagle, 11-50z | SRAM CS-PG1210 Eagle, 11-50z | SRAM CS-PG1210 Eagle, 11-50z | SHIMANO CS-HG31-8, SRAM PG 820 | SHIMANO CS-HG200-9 (11-34), SRAM PG-920 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Reťaz Cez reťaz sa prenáša sila zo šliapania do zadného kolesa. Spája kazetu na stredovej osi a kazetu na osi zadného kolesa. Reťaz je potrebné často olejovať. |
SRAM Eagle SX 12s | SRAM Eagle SX 12s | SRAM Eagle SX 12s | KMC X8 | KMC X9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Predný ráfik Kovová obruč s profilom písmena U v reze, vytvárajúce miesto pre dušu a plášť. U kolies, ktoré sú určené pre profesionálny výkon, teda u kolies s predpokladom k väčšiemu zaťaženiu, sú ráfiky zdvojené. Poskytujú tak vyššiu odolnosť a bezpečnosť. V dnešnej dobe sa ráfiky u bežných kolies vyrábajú z duralu, u špeciálnych kolies môže byť ako materiál použité špeciálne zliatiny alebo kompozity. |
CRUSSIS 29", dvojstenné, vložkované, 25mm | CRUSSIS 27,5", dvojstenné, vložkované, 25mm | CRUSSIS 29", dvojstenné, vložkované, 25mm | CRUSSIS 28", dvojstenný, vložkovaný, 19 mm | CRUSSIS 27,5", dvojstenné, vložkované, 25mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zadný ráfik Kovová obruč s profilom písmena U v reze, vytvárajúca miesto pre dušu a plášť. U kolies, ktoré sú určené pre profesionálny výkon, teda u kolies s predpokladom k väčšiemu zaťaženiu, sú ráfiky zdvojené. Poskytujú tak vyššiu odolnosť a bezpečnosť. V dnešnej dobe sa ráfiky u bežných kolies vyrábajú z duralu, u špeciálnych kolies môže byť ako materiál použité špeciálne zliatiny alebo kompozity. |
CRUSSIS 29", dvojstenné, vložkované, 25mm | CRUSSIS 27,5", dvojstenné, vložkované, 25mm | CRUSSIS 29", dvojstenné, vložkované, 25mm | CRUSSIS 28", dvojstenný, vložkovaný, 19 mm | CRUSSIS 27,5", dvojstenné, vložkované, 25mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pedále Umožňujú prenesenie ľudskej sily na prevodný systém bicykla. |
WELLGO | WELLGO | WELLGO | WELLGO | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kľuky Kovová súčasť spájajúca pedál sa stredom. |
170 mm | 170 mm | 170 mm | 170 mm | 170 mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Riadidlá Riadítka sú spojené s predstavcom a sú určené na ovládanie bicykla a súčasne na pripevnenie brzdových pák, pák radenia, gripov (mäkké rukoväte na uchopenie riadidiel) a ďalších doplnkov, ako je cyklocomputer, zvonček, mapa a mnoho ďalších. Majú rôzne tvary, napr. rovné, lomené = "lastovičky", cestné - zahnuté dole = "barany", špeciálne pre časovku - zahnuté nahor = "kozy". |
CRUSSIS Al, 760 mm | CRUSSIS Al, 760 mm | CRUSSIS Al, 760 mm | CRUSSIS Al, 680 mm | CRUSSIS Al, 760 mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gripy Inak tiež držadlá - ávleky na oba konce riadidiel. Majú zabezpečiť, aby riadidlá v ruke nekĺzali a dobre sa držali. |
CRUSSIS silikónové | CRUSSIS silikónové | CRUSSIS silikónové | CRUSSIS silikónové | CRUSSIS silikónové | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Predstavec Spája prednú vidlicu s riadidlami. Niektoré typy predstavca sú nastaviteľné. |
CRUSSIS Al, 60 mm, pevný | CRUSSIS Al, 60 mm, pevný | CRUSSIS Al, 60 mm, pevný | CRUSSIS Al, 105 mm, nastaviteľný | CRUSSIS Al, 60 mm, pevný | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sedlo Súčasť, na ktorej sa sedí. Je nasadená na sedlovku, vďaka ktorej sa môže zmeniť výška sedla. |
Selle Royal | Selle Royal | Selle Royal | Selle Royal | Selle Royal | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sedlovka Tyč spájajúca rám a sedlo. Má nastaviteľnú dĺžku, aby výška sedla mohla vyhovovať rôzne vysokým ľuďom. K rámu sa prirába dnes hlavne rýchloupinákom, dá sa totiž rýchlo a bez náradia uvoľniť. Predtým sa používaal klasická skrutka a matica.. |
CRUSSIS so zámkom, 30,4 / 350 mm, CRUSSIS so zámkou, 30,4 / 400 mm | CRUSSIS so zámkom, 30,4 / 350 mm, CRUSSIS so zámkou, 30,4 / 400 mm | CRUSSIS so zámkom, 30,4 / 350 mm, CRUSSIS so zámkou, 30,4 / 400 mm | CRUSSIS so zámkom, 30,4 / 350 mm | CRUSSIS so zámkom, 30,4 / 350 mm, CRUSSIS so zámkou, 30,4 / 400 mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Blatníky Plastové alebo kovové chrániče na predné a zadné koleso. Majú chrániť cyklistu pred blatom a vodou striekajúcou z otáčajúceho sa kolesa. U horských bicyklov sa blatníky príliš nepoužívajú (existujú ale špeciálne), aby o ne nedrelo blato prilepené na bicykli. Predný blatník drží na vidlici, pri horských bicyklov sa tiež dáva na rám. Zadný je priskrutkovaný na ráme blízko stredu a na zadnej vidlici pod sedlom, pri horských bicyklov sa dáva na sedlovku (blatník je cca 20 cm nad kolesom). |
- | - | - | Áno | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Typ elektrobicykla | Horský | Horský | Horský | Trekingový | Horský | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Motor | Bafang | Bafang | Bafang | Bafang | Bafang | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Maximálna nosnosť Dodržiavaním maximálneho zaťaženia výrazne zvyšujete životnosť výrobku a zabraňujete nadmernému opotrebeniu jeho častí. Maximálnu nosnosť neodporúčame prekračovať. |
120 kg | 120 kg | 120 kg | 120 kg | 120 kg | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rok | 2022 | 2022 | 2022 | 2022 | 2022 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||