Najpredávanejšie Šport - porovnávanie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cena | 2 499 € | 4 799 € | 4 599 € | 4 499 € | 2 199 € | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počet prevodov Všeobecne môžme povedať, že čím viac tým lepšie, v prípade horských a crossových bicyklov by sme nemali ísť pod 24 prevodov (v prípade cestných pod 18 prevodov). |
22 | 11 | 8 | 8 | 12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Motor | - | (centrálny pohon), Shimano DU-E8000 | (centrálny pohon), Shimano DU-E8000 | (centrálny pohon), Shimano DU-E8000 | (centrálny pohon), Bafang M500 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Farba | - | Night Black / Star White | Night Black / Jet Black / Iridium Silver | Jet Black / Urban Gray / Riot Green | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veľkosť rámu Veľkosť rámu je uvedená v palcoch. Každá veľkosť je vhodná pre určitú výšku postavy, kde všeobecne platí:
|
M (520 mm) | M (17"), L (18"), XL (19,5") | M (17"), L (18"), XL (19,5") | M (16,5"), L (18") | 18", 20" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Materiál rámu | Karbonový | Karbonový | Hliníkový | Karbonový | Hliníkový | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batéria | - | Shimano BT-E8010 504 Wh (13,9 Ah) | Shimano BT-E8010 504 Wh (13,9 Ah) | Shimano BT-E8010 504 Wh (13,9 Ah) | články Panasonic, Li-ion, 17,5 Ah, (dojazd až 150 km) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rám Hlavný komponent bicykla, ostatné súčasti sú k nemu pripevnené. Má tvar nepravidelného päťuholníka, ale hlavná nosnú časť tvorí nepravidelný štvoruholník, na ktorý prilieha vzadu trojuholník (ak nie je zadná vidlica odpružená). |
KELLYS iCAD RC Carbon Composite Disc | HYBRIDE SLAMR LC | HybRide SL AMR AL | HYBRIDE LECTOR LC | Alu 6061 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veľkosť kolies Veľkosť kolies je udávaná v palcoch. |
28" | 27,5+, 29" | 27,5+, 29" | 29", 27,5+ | 28" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Brzdy Brzdy patria medzi nevyhnutnú súčasť bicykla. Máme 2 najbežnejšie typy a to kotúčové a čeľusťové (ráfikové). Kotúčové brzdy sú účinnejšie, ale ťažšie na údržbu, naopak čeľusťové sú ľahšie na údržbu s dlhšou životnosťou. Medzi ďalšie brzdné systémy patria bubnové alebo tzv. torpédo (u detských bicyklov). |
Kotúčové, Hydraulické | Kotúčové, Hydraulické | Hydraulické, Kotúčové | Hydraulické, Kotúčové | Hydraulické | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Odpružená vidlica | nie | áno | áno | áno | áno | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vidlica Slúži k uchyteniu predného kolesa a k pripevneniu prednej brzdy. |
KELLYS Carbon (1.5 tapered steerer) | Rock Shox Revelation RC Debon Air 140 mm | Rock Shox Lyrik RCT3 Dual Position Air 160 mm | Rock Shox Pike RC Debon Air 120 mm | Rock Shox Paragon Gold RL 65 mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zadná brzda Brzdy patria medzi nevyhnutnú súčasť bicykla. Máme 2 najbežnejšie typy a to kotúčové a čeľusťové (ráfikové). Kotúčové brzdy sú účinnejšie, ale ťažšie na údržbu, naopak čeľusťové sú ľahšie na údržbu s dlhšou životnosťou. Medzi ďalšie brzdné systémy patria bubnové alebo tzv. torpédo (u detských bicyklov). |
SHIMANO Ultegra R8070 Hydraulic Disc | Magura MT 7 4/4 Piston 203 mm Disc | Formula Cura 4/4 Piston 203 mm | SRAM Guide RE 4/4 Piston 200/180 mm Disc | SHIMANO Deore BR-MT410 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Typy programov | - | - | - | - | 5 programov | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Predná brzda Brzdy patria medzi nevyhnutnú súčasť bicykla. Máme 2 najbežnejšie typy a to kotúčové a čeľusťové (ráfikové). Kotúčové brzdy sú účinnejšie, ale ťažšie na údržbu, naopak čeľusťové sú ľahšie na údržbu s dlhšou životnosťou. Medzi ďalšie brzdné systémy patria bubnové alebo tzv.torpédo (u detských bicyklov). |
SHIMANO Ultegra R8070 Hydraulic Disc | Magura MT 7 4/4 Piston 203 mm Disc | Formula Cura 4/4 Piston 203 mm | SRAM Guide RE 4/4 Piston 200/180 mm Disc | SHIMANO Deore BR-MT410 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dojazd | - | 130 km | 130 km | 130 km | 150 km | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výkon motora | - | 250 W | 250 W | 250 W | 250 W | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Displej | - | Shimano SC-E8000 | Shimano SC-E7000 | Shimano SC-E8000 | LCD, farebný, Bafang | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zadný plášť Gumy, ktoré majú za úlohu chrániť dušu a optimalizovať jazdné vlastnosti bicykla v teréne alebo na ceste. Plášte na horské bicykle sú široké s prepracovaným vzorom, ktorý umožňuje jazdu v náročnom teréne, naopak cestné bicykle majú vzorku len plytkú, sú úzke a hladké. |
MAVIC Yksion Elite Guard 25-622 (700x25C) folding | Maxxis Minion DHR II 3C MaxxTerra Exo 27.5x2.8 | Maxxis Minion DHR II 3C MaxxTerra Exo 27.5x2.8 | Maxxis Rekon 3C MaxxTerra Exo 27.5x2.8 | SCHWALBE Energizer Active Plus 28*2,00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Predný plášť Gumy, ktoré majú za úlohu chrániť dušu a optimalizovať jazdné vlastnosti bicykla v teréne alebo na ceste. Plášte na horské bicykle sú široké s prepracovaným vzorom, ktorý umožňuje jazdu v náročnom teréne, naopak cestné bicykle majú vzorku len plytkú, sú úzke a hladké. |
MAVIC Yksion Elite Guard 25-622 (700x25C) folding | Maxxis Minion DHR II 3C MaxxTerra Exo 29x2.4 | Maxxis Shorty 3C MaxxTerra Exo 29x2.5 | Maxxis Ardent 3C MaxxTerra Exo 29x2.35 | SCHWALBE Energizer Active Plus 28*2,00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Radenie Páčky alebo otočné rukoväte na riadidlách, prípadne rámu bicykla, ovládajúce zmenu pomeru otáčania vo vzťahu predného ozubeného kolesa (trojprevodník) a zadného ozubeného kolesa (kazeta) za pomoci prešmykača a prehadzovačky. |
SHIMANO Ultegra ST-R8020 Dual Control | Shimano XT SL-M8000 11s | SRAM EX1 | SRAM EX1 | SRAM SX Eagle | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Typ radenia Nejčastěji se setkáváme s páčkovým řažením, které obvykle obsahuje i přesný ukazatel převodu. U dětských a juniorských kol se pak často objevuje intuitivní otočné řazení, které je nenáročné na sílu, připomíná přidávání plynu u motocyklů a je prakticky součástí gripů řídítek. Pákové řazení je osazováno především u silničních kol s řídítky ve tvaru "beranů", kde je součástí brzdových pák, a přeřazuje se pohybem páky směrem do boku. |
pákové | páčkové | páčkové | páčkové | páčkové | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zadný tlmič | - | Rock Shox Super Deluxe Coil R 140 mm | Rock Shox Super Deluxe Coil R 140 mm | - | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prenos sily | - | centrálny | centrálny | centrálny | centrálny | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prešmykač Menič prevodov na tanieri u pedálov. |
SHIMANO Ultegra R8000 | - | - | - | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prehadzovačka Menič prevodov za zadným kolesom. |
SHIMANO Ultegra R8000 | Shimano Deore XT RD-M8000 Shadow Plus | SRAM EX1 8-S | SRAM EX1 8-S | SRAM SX Eagle | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazeta Ozubené kolieska na zadnom kolese sa u moderných bicyklov pripevňujú pomocou kazetového spojenia. Pridávajú, spolu s prevodníkmi, ďalšie prevodové pomery, ktoré môže jazdec využiť na optimálny pomer medzi šliapaním do pedálov a rýchlosťou otáčania poháňaného kolesa. Kazety sú samostatne rozoberateľné, možno vymeniť jednotlivé ozubené kolieska za iné (nové alebo s iným počtom zubov). |
SHIMANO Ultegra CS-5800-11 (11-32) | Shimano XT CS-M8000 11-46 | SRAM XG 899 11-48 | SRAM XG 899 11-48 | SRAM CS-PG1210 Eagle, 11-50z | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Reťaz Cez reťaz sa prenáša sila zo šliapania do zadného kolesa. Spája kazetu na stredovej osi a kazetu na osi zadného kolesa. Reťaz je potrebné často olejovať. |
SHIMANO CN-HG701-11 (106 links) | - | - | - | SRAM Eagle SX 12s | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zadný náboj Náboje sú stredy kolies, predného i zadného. Náboj je zložený, podobne ako je tomu u stredu kolesa, z ložísk, misiek a z matiek nasadených na stredovú os, ktorá je určená na uchytenie kolesa do vidlice. |
- | - | - | - | CRUSSIS disc, ložisko venček, 32D | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Predný náboj Náboje sú stredy kolies, predného i zadného. Náboj je zložený, podobne ako je tomu u stredu kolesa, z ložísk, misiek a z matiek nasadených na stredovú os, ktorá je určená na uchytenie kolesa do vidlice. |
- | - | - | - | CRUSSIS disc, ložisko věneček, 32D | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Brzdové páky Zaisťujú ovládanie bŕzd. |
SHIMANO Ultegra ST-R8020 Dual Control | - | - | - | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kľuky Kovová súčasť spájajúca pedál sa stredom. |
SHIMANO Ultegra R8000 Hollowtech II compact (50x34) | Ground Fiftyone 34T | Ground Fiftyone 34T | Ground Fiftyone 34T | Bafang 170 mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pevná os | Mr.Control 12x100mm front / 12x142mm rear | - | - | - | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stredové zloženie Stred bicykla je tvorený dvoma ložiskami nasadenými na stredovú os, ktoré vďaka nim dokáže rotovať. Na oboch koncoch stredovej osi sú umiestnené kľučky. Stred môže byť aj zapuzdrený, všetky diely strede sú tak zalisované do plastového alebo kovového púzdra, ktorý sa bez ďalších úprav pripevní do rámu bicykla za pomoci závitu. U zapuzdreného stredu je vôľa a odpor otáčania presne a vopred nastavená, ďalšia výhoda je odolnosť proti prachu a vode. Oproti tomu stredy, ktoré takúto výhodu nemajú, musia byť často čistené a udržiavané. |
Shimano Press-Fit BB71-41A | - | - | - | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Riadidlá Riadítka sú spojené s predstavcom a sú určené na ovládanie bicykla a súčasne na pripevnenie brzdových pák, pák radenia, gripov (mäkké rukoväte na uchopenie riadidiel) a ďalších doplnkov, ako je cyklocomputer, zvonček, mapa a mnoho ďalších. Majú rôzne tvary, napr. rovné, lomené = "lastovičky", cestné - zahnuté dole = "barany", špeciálne pre časovku - zahnuté nahor = "kozy". |
Ritchey Comp Logic II (31.8mm) | Ground Fiftyone Race 780 mm, Rise 35 mm, Diam 35 mm | Syntace Vector 7075 780 mm, Rise 35 mm, Diam 31.8 mm | Ground Fiftyone Race 760 mm, Rise 20 mm, Diam 35 mm | CRUSSIS Al, 700 mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gripy Inak tiež držadlá - ávleky na oba konce riadidiel. Majú zabezpečiť, aby riadidlá v ruke nekĺzali a dobre sa držali. |
fi´zi:k Microtex bar tape | - | - | - | CRUSSIS silikónové | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prevodník Jedno až tri ozubené kolesá, prenášajúce pohyb šliapania z pedálov na reťaz. |
- | - | - | - | SRAM X-SYNC 2 38Z | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Predstavec Spája prednú vidlicu s riadidlami. Niektoré typy predstavca sú nastaviteľné. |
Ritchey WCS C220 diam 28.6mm | Ground Fiftyone Team, Diam 35 mm | Syntace Megaforce2 31.8 mm | Ground Fiftyone Team, Diam 35 mm | CRUSSIS Al, 105 mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hlavové zloženie Sústava ložísk a misiek, ktoré umožňujú pohyb riadidiel, teda zatáčanie, a bezpečné ovládanie predného kolesa za pomoci riadidiel. |
RITCHEY Pro Logic Zero 1.5 integrované | 16012 | 16012 | 16012 | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sedlo Súčasť, na ktorej sa sedí. Je nasadená na sedlovku, vďaka ktorej sa môže zmeniť výška sedla. |
fi´zi:k Antares R7 Manganese | Ergon SME30 | WTB Koda | fi´zi:k Antares R7 Manganese | Selle Royal | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Predný ráfik Kovová obruč s profilom písmena U v reze, vytvárajúce miesto pre dušu a plášť. U kolies, ktoré sú určené pre profesionálny výkon, teda u kolies s predpokladom k väčšiemu zaťaženiu, sú ráfiky zdvojené. Poskytujú tak vyššiu odolnosť a bezpečnosť. V dnešnej dobe sa ráfiky u bežných kolies vyrábajú z duralu, u špeciálnych kolies môže byť ako materiál použité špeciálne zliatiny alebo kompozity. |
- | - | - | - | CRUSSIS 28", dvojstenný, vložkovaný, 25 mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sedlovka Tyč spájajúca rám a sedlo. Má nastaviteľnú dĺžku, aby výška sedla mohla vyhovovať rôzne vysokým ľuďom. K rámu sa prirába dnes hlavne rýchloupinákom, dá sa totiž rýchlo a bez náradia uvoľniť. Predtým sa používaal klasická skrutka a matica.. |
RITCHEY WCS Carbon 1-Bolt monocoque (diam 30.9mm) | KS - LEV Integra | Kind Shock LEV Integra - diam 31.6mm, Remote Telescopic | KS - LEV Integra | CRUSSIS so zámkom, 31,6 / 350 mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zadný ráfik Kovová obruč s profilom písmena U v reze, vytvárajúca miesto pre dušu a plášť. U kolies, ktoré sú určené pre profesionálny výkon, teda u kolies s predpokladom k väčšiemu zaťaženiu, sú ráfiky zdvojené. Poskytujú tak vyššiu odolnosť a bezpečnosť. V dnešnej dobe sa ráfiky u bežných kolies vyrábajú z duralu, u špeciálnych kolies môže byť ako materiál použité špeciálne zliatiny alebo kompozity. |
- | - | - | - | CRUSSIS 28", dvojstenný, vložkovaný, 25 mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pedále Umožňujú prenesenie ľudskej sily na prevodný systém bicykla. |
- | - | - | - | WELLGO | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hmotnosť Hmotnosť udáva celkovú váhu výrobku. |
7.80 kg | 21.20 kg | 22 kg | 19 kg | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rok | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 | 2021 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Typ elektrobicykla | - | Celoodpružený, Horský | Celoodpružený, Horský | Horský | Crossový | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Motor | - | Shimano | Shimano | Shimano | Bafang | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Maximálna nosnosť Dodržiavaním maximálneho zaťaženia výrazne zvyšujete životnosť výrobku a zabraňujete nadmernému opotrebeniu jeho častí. Maximálnu nosnosť neodporúčame prekračovať. |
- | - | - | - | 120 kg | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||