Úvod > Ako vybrať posilňovaciu vežu

Ako vybrať posilňovaciu vežu

Posilňovacia veža je multifunkčný fitness stroj, ktorý kombinuje bench-press, kladku aj adaptéry na posilňovanie nôh, čím umožňuje veľké množstvo cvikov a tréning celého tela. Získate v nej praktickú kombináciu posilňovacích strojov za výhodnú cenu. Vďaka variabilite záťaže si môžete vežu prispôsobiť, aj keď s posilňovaním iba začínate, alebo potrebujete rehabilitovať.

Konštrukcia posilňovacej veže

Základom posilňovacej veže sú zvyčajne univerzálne posilňovacie lavice s polohovaním a chrbtovou opierkou. Okrem ďalších stanovíšť majú veže tiež hornú a spodnú kladku. Dôležité sú tiež prevodové lanká, ktorá musia byť vyrobené z odolných materiálov (rovnako ako kladky a ložiská).

Rozlišujeme posilňovacie veže:

  • s tehličkovým závažím - záťaž tvorí kompaktná sada doštičiek (tehličiek)
  • s kotúčovým závažím - záťaž tvoria samostatné kotúče a činky zodpovedajúce priemeru nakladacieho tŕňa

Typy posilňovacích veží

  • Bench-press veže - upevňujú sa na konštrukciu a slúžia na posilňovanie trapézových a prsných svalov. Praktickejšia je však kombinovaná posilňovacia veža.
  • Kombinácia kladky a bench-pressu - umožňuje efektívne posilňovanie všetkých svalových skupín hornej i dolnej časti tela. Kladkové stroje tvorí rám, lano a kladky. Ťahaním za lano zdvíhame závažie, čím precvičujeme trapézové svaly, tricepsy aj bicepsy.
  • Adaptéry na nohy - v ponuke je množstvo leg-pressov, prídavných strojov na predkopávanie a zakopávanie, stroje na drepy, zanožovanie a ďalšie.

Najviac žiadané sú kombinované posilňovacie veže - kladka a bench-press s prídavnými strojmi na nohy (leg-press). Na jednom zariadení tak zvládnete celotýždňové "posilňovacie menu" - vytrénuje bicepsy, prsné svaly aj dolné končatiny. Horná kladka slúži na posilnenie rúk a chrbtových svalov, spodná kladka simuluje efektívne veslovanie, bočné kladky sú pre bicepsy, predkopávanie či zakopávanie posilňuje nohy a na lepších vežiach precvičíte aj pripažovanie a rozpažovanie.

Kľúčový parameter: maximálne zaťaženie veže

Na výber je rad modelov posilňovacích veží s nosnosťou do 130 kg, niekedy až do 150 kg (pre vysokých športovcov do výšky 2 m). Pretože je posilňovacia veža ťažké zariadenia (čo potvrdzuje jej stabilitu a kvalitu), nepodceňujte maximálne zaťaženie udané výrobcom. Predídete tým zbytočným zraneniam.

Všeobecne platí, že čím drahšia veža, tým lepšiu má ergonómiu a rozsah pohybu. Hotelové a komerčné posilňovne vyžadujú robustnejšie stroje ako domáce posilňovne. Ale aj v prípade intenzívneho domáceho tréningu sa oplatí investovať do konštrukčne vyspelej posilňovacej veže.

Máte dostatok priestoru pre posilňovaciu vežu?

Pre posilňovaciu vežu zarezervujte priestor s rozmermi asi 3 m na dĺžku a 2,5 m na výšku. Pred nákupom posilňovacej veže zvážte aj to, či chcete posilňovať iba hornú časť tela, alebo aj dolné končatiny. K dispozícii sú však aj univerzálne veže pre stiesnené priestory. U všetkého fitness vybavenia vyžadujte záruku aspoň 5 rokov. Štandardom sa stala aj bezplatná doprava, servis u zákazníka a pri drahších modeloch montáž zadarmo.

6 hlavných kritérií voľby posilňovacej veže

  1. Účel použitia
  2. Maximálna nosnosť
  3. Rozmery a skladnosť
  4. Cena verzus kvalita
  5. Servis a montáž
  6. Dĺžka záruky

100 cvikov na posilňovacej veži

K domácemu, skôr rekreačnému posilňovaniu, ale aj pre domáci tréning športovcov stačí lacnejšia posilňovacia veža, ktorá pritom zaisťuje všestranné ergonomické posilňovanie - i 100 cvikov:

  • bench press
  • multi press
  • rôzne príťahy
  • precvičovanie brucha
  • posilňovanie prsných svalov (butterfly)
  • cviky pred i za telom
  • simulácia veslovania
  • steppery s nastavením záťaže pre posilnenie svalov na nohách
  • predkopávanie, zakopávanie
  • a ďalšie cviky, niektoré aj s elektronickým počítačom

Posilňujte na veži jednotlivé svalové skupiny:

  • horné končatiny - bicepsy a tricepsy
  • dolné končatiny - predkopávanie, mŕtvy ťah s napnutými nohami, zakopávanie
  • hrudník a chrbát - tlak v sede, tlak na prsia; využitie obojručných madiel, sťahovanie horných kladiek
  • ramená - príťahy madla zospodu postojačky, príťahy (veslovanie)
  • brucho - skracovačky

Pekná posilňovacia veža - základ domácej posilňovne

Pri výbere posilňovacej veže pre domáce použitie sa určite zamerajte aj na jej vzhľad a pohodlie pri cvičení. Súčasné posilňovacie veže sú natoľko dizajnovo a esteticky vydarené, že môžu aj dotvárať bytové zariadenie, napríklad izbu teenagera. S voľbou toho pravého stroja Vám môžu pomôcť aj recenzie užívateľov.

Už ste sa definitívne rozhodli pre obstaranie posilňovacej veže? Dobrá voľba. Tento univerzálny stroj k domácemu cvičeniu s veľkým efektom nárastu svalov a kondície Vám pomôže k pevnému zdraviu a väčšiemu sebavedomiu.

Stačí, keď posilňovaciu vežu doplníte jednoručnými činkami, rotopedom (alebo eliptickým trenažérom), a Vaša domáca posilňovňa je zariadená. Nech Vám dobre slúži dlhé roky!

Overené zákazníkmi Garancia kvality Finalista Shop roku 2017 Finalista Shop roku 2015 Shop roku 2011 Záruka 10 rokov
Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.  Viac informácií V poriadku