Úvod > Ako vybrať posilňovaciu vežu

Ako vybrať posilňovaciu vežu

Posilňovacia veža je multifunkčný fitness stroj, ktorý kombinuje bench-press, kladku aj adaptéry na posilňovanie nôh, čím umožňuje veľké množstvo cvikov a tréning celého tela. Získate v nej praktickú kombináciu posilňovacích strojov za výhodnú cenu. Vďaka variabilite záťaže si môžete vežu prispôsobiť, aj keď s posilňovaním iba začínate, alebo potrebujete rehabilitovať.

Konštrukcia posilňovacej veže

Základom posilňovacej veže sú zvyčajne univerzálne posilňovacie lavice s polohovaním a chrbtovou opierkou. Okrem ďalších stanovíšť majú veže tiež hornú a spodnú kladku. Dôležité sú tiež prevodové lanká, ktorá musia byť vyrobené z odolných materiálov (rovnako ako kladky a ložiská).

Rozlišujeme posilňovacie veže:

  • s tehličkovým závažím - záťaž tvorí kompaktná sada doštičiek (tehličiek)
  • s kotúčovým závažím - záťaž tvoria samostatné kotúče a činky zodpovedajúce priemeru nakladacieho tŕňa

Typy posilňovacích veží

  • Bench-press veže - upevňujú sa na konštrukciu a slúžia na posilňovanie trapézových a prsných svalov. Praktickejšia je však kombinovaná posilňovacia veža.
  • Kombinácia kladky a bench-pressu - umožňuje efektívne posilňovanie všetkých svalových skupín hornej i dolnej časti tela. Kladkové stroje tvorí rám, lano a kladky. Ťahaním za lano zdvíhame závažie, čím precvičujeme trapézové svaly, tricepsy aj bicepsy.
  • Adaptéry na nohy - v ponuke je množstvo leg-pressov, prídavných strojov na predkopávanie a zakopávanie, stroje na drepy, zanožovanie a ďalšie.

Najviac žiadané sú kombinované posilňovacie veže - kladka a bench-press s prídavnými strojmi na nohy (leg-press). Na jednom zariadení tak zvládnete celotýždňové "posilňovacie menu" - vytrénuje bicepsy, prsné svaly aj dolné končatiny. Horná kladka slúži na posilnenie rúk a chrbtových svalov, spodná kladka simuluje efektívne veslovanie, bočné kladky sú pre bicepsy, predkopávanie či zakopávanie posilňuje nohy a na lepších vežiach precvičíte aj pripažovanie a rozpažovanie.

Kľúčový parameter: maximálne zaťaženie veže

Na výber je rad modelov posilňovacích veží s nosnosťou do 130 kg, niekedy až do 150 kg (pre vysokých športovcov do výšky 2 m). Pretože je posilňovacia veža ťažké zariadenia (čo potvrdzuje jej stabilitu a kvalitu), nepodceňujte maximálne zaťaženie udané výrobcom. Predídete tým zbytočným zraneniam.

Všeobecne platí, že čím drahšia veža, tým lepšiu má ergonómiu a rozsah pohybu. Hotelové a komerčné posilňovne vyžadujú robustnejšie stroje ako domáce posilňovne. Ale aj v prípade intenzívneho domáceho tréningu sa oplatí investovať do konštrukčne vyspelej posilňovacej veže.

Máte dostatok priestoru pre posilňovaciu vežu?

Pre posilňovaciu vežu zarezervujte priestor s rozmermi asi 3 m na dĺžku a 2,5 m na výšku. Pred nákupom posilňovacej veže zvážte aj to, či chcete posilňovať iba hornú časť tela, alebo aj dolné končatiny. K dispozícii sú však aj univerzálne veže pre stiesnené priestory. U všetkého fitness vybavenia vyžadujte záruku aspoň 5 rokov. Štandardom sa stala aj bezplatná doprava, servis u zákazníka a pri drahších modeloch montáž zadarmo.

6 hlavných kritérií voľby posilňovacej veže

  1. Účel použitia
  2. Maximálna nosnosť
  3. Rozmery a skladnosť
  4. Cena verzus kvalita
  5. Servis a montáž
  6. Dĺžka záruky

100 cvikov na posilňovacej veži

K domácemu, skôr rekreačnému posilňovaniu, ale aj pre domáci tréning športovcov stačí lacnejšia posilňovacia veža, ktorá pritom zaisťuje všestranné ergonomické posilňovanie - i 100 cvikov:

  • bench press
  • multi press
  • rôzne príťahy
  • precvičovanie brucha
  • posilňovanie prsných svalov (butterfly)
  • cviky pred i za telom
  • simulácia veslovania
  • steppery s nastavením záťaže pre posilnenie svalov na nohách
  • predkopávanie, zakopávanie
  • a ďalšie cviky, niektoré aj s elektronickým počítačom

Posilňujte na veži jednotlivé svalové skupiny:

  • horné končatiny - bicepsy a tricepsy
  • dolné končatiny - predkopávanie, mŕtvy ťah s napnutými nohami, zakopávanie
  • hrudník a chrbát - tlak v sede, tlak na prsia; využitie obojručných madiel, sťahovanie horných kladiek
  • ramená - príťahy madla zospodu postojačky, príťahy (veslovanie)
  • brucho - skracovačky

Pekná posilňovacia veža - základ domácej posilňovne

Pri výbere posilňovacej veže pre domáce použitie sa určite zamerajte aj na jej vzhľad a pohodlie pri cvičení. Súčasné posilňovacie veže sú natoľko dizajnovo a esteticky vydarené, že môžu aj dotvárať bytové zariadenie, napríklad izbu teenagera. S voľbou toho pravého stroja Vám môžu pomôcť aj recenzie užívateľov.

Už ste sa definitívne rozhodli pre obstaranie posilňovacej veže? Dobrá voľba. Tento univerzálny stroj k domácemu cvičeniu s veľkým efektom nárastu svalov a kondície Vám pomôže k pevnému zdraviu a väčšiemu sebavedomiu.

Stačí, keď posilňovaciu vežu doplníte jednoručnými činkami, rotopedom (alebo eliptickým trenažérom), a Vaša domáca posilňovňa je zariadená. Nech Vám dobre slúži dlhé roky!

Overené zákazníkmi Garancia kvality Finalista Shop roku 2015 Shop roku 2011 Záruka 5 rokov SAEC - bezpeèný nákup