Na hlavný obsah
Akčný jún so zľavou až 75% Nájdeš tu

Produkty v porovnávači

Zostavte si vlastnú činku

Chceli by ste doma vlastnú nakladaciu činku? Poradíme vám!

V ponuke značky inSPORTline nájdete naozaj široký výber všetkých typov činiek, kotúčov aj príslušenstva a vybrať si tak môže naozaj každý. Obojručné činkové osi sa môžu líšiť v niekoľkých parametroch, ako je dĺžka a hrúbka osi, zakrivenie, alebo upevnenie kotúčov.

Zostavte si vlastnú činku
Zostavte si vlastnú činku

▶️ Správna dĺžka osi je základ

Vhodnú dĺžku osi vyberajte podľa toho, ako činku chcete používať. Pre bežné vzpieranie stačia činky s dĺžkou 160 alebo 180 cm. Iný prípad nastáva vtedy, ak chcete činku využiť pre bench press a máte doma bench lavicu so stojnými tyčami. V tomto prípade musíte poznať vonkajší rozstup týchto stojok a činku vybrať podľa tejto vzdialenosti. V prípade, že sa rozhodnete os zaobstarať v kombinácii s bench lavicami inSPORTline, dozviete sa vzdialenosť tyčí priamo v popise produktu.

▶️ Hrúbka 30 alebo 50 mm?

V našej ponuke nájdete osi s priemerom 30 a 50 mm. Pre bežné domáce použitie sa väčšinou využívajú osi s hrúbkou 30 mm, v profesionálnych podmienkach potom skôr olympijské osi s priemerom 50 mm.
Je v podstate jedno, ktorú hrúbku hriadeľa si vyberiete, len si ďalej vyberajte kotúče s rovnakým priemerom.

▶️ Aký zvoliť typ upevnenia kotúčov?

Činkové osi ponúkajú dva základné systémy objímok. Prvý spôsob je upevnenie kotúčov na báze pružinovej objímky. Jednoduchým stlačením dochádza k roztvoreniu objímky a jej stiahnutiu z osi - manipulácia s kotúčmi je preto pomerne rýchla. Druhý spôsob je upevnenie závitom. Zaskrutkovaním objímky kotúč pevne zaistíte, pri výmene kotúčov však skrutkovanie zaberie viac času. Potom sú tu aj rýchloupínacie objímky, s ktorými kotúče vymeníte rýchlo a bez námahy!

▶️ Rovnú alebo zakrivenú os?

Pokiaľ sa rozhodujete pre zaobstaranie osi, ktorú chcete ďalej využívať pre posilňovanie bicepsov v stoji, prípadne pre bench press v ľahu, potom je namieste zvoliť klasickú rovnú os bez zakrivenia. Naopak osi so zakrivením sú vhodné pre špecifickejšie cviky, napríklad cielené posilňovanie tricepsov. Môžete tiež skúsiť špeciálny hriadeľ na drepy.

▶️ Typy kotúčov

V ponuke nájdete opäť niekoľko druhov kotúčov, ktoré sa od seba svojimi parametrami líšia. Kotúče môžete rozdeliť podľa materiálu a priemeru otvoru pre hriadeľ. Kotúče s vnútornými otvormi pre úchop je tiež možné použiť ako jednoručné posilňovacie závažie.

Podľa materiálu:

Podľa priemeru otvoru na hriadeľ:

Súvisiace články

Akcie a zľavy na email
Akčný newsletter