Úvod > Prečo behať na bežeckom páse? Prečo nie!

Prečo behať na bežeckom páse? Prečo nie!

Prečo behať na bežeckom páse? Prečo nie!


Behanie, ako športová disciplína, je človeku veľmi prirodzená a v súčasnej dobe je na svojom veľkom vzostupe. Práve vďaka zvyšujúcej sa obľube behania sú naše bežecké pásy čoraz populárnejšie pre tých, ktorí sa odmietajú s behaním v zimných mesiacoch na dlhý čas rozlúčiť! Prinášame Vám preto niekoľko tipov a rád, ktoré napovedia ako správne vybrať bežiaci pás ...

Nebojte sa behania na bežeckom páse

Bežecké pásy sa za roky svojho vývoja dočkali množstva úprav a vylepšení a užívateľsky sa tak stávajú čoraz atraktívnejšie. Oproti klasickému behaniu vonku v prírode ponúka bežiaci pás výhody komfortu domova, jednoducho Vás neovplyvní počasie a Vy si tak tréning naplánujete na čas, ktorý Vám najviac vyhovuje. Dnešné bežecké pásy sú navyše vďaka piestovým mechanizmom sklápania skladné, vďaka pomocným kolieskam ľahko premiestniteľné a nie je tak problém behať napríklad v obývacej izbe pri sledovaní obľúbeného TV programu, či hudobného kanálu.

Motor, rozmery, nosnosť

Vo vnútri každého motorového bežeckého pásu inSPORTline je inštalovaný veľmi silný elektromotor o sile 1 - 4 HP (konskej sily), ktorý poháňa pás počas tréningu. Pásy s výkonom 1 - 2 HP sú určené pre skôr ľahšie postavy, pre občasný domáci tréning chôdze, či pomalý až stredne rýchly beh. Naproti tomu pásy s výkonom 2 - 4 HP sa už radia medzi výkonné pásy, vhodné aj pre ťažšie postavy a každodenný intenzívny tréning. Ak sa obávate, že platí pravidlo "čím výkonnejší, tým hlučnejší", potom pre Vás máme dobrú správu! Tu totiž platí, že skôr silnejšie motory sú v konečnom dôsledku menej hlučné.

Ak zvažujete obstaranie bežiaceho pásu, potom by pre Vás ako jeden z rozhodujúcich argumentov mal byť rozmer bežeckého pásu, prípadne rozmer bežeckej plochy konkrétneho bežiaceho pásu. Pásy s užšou a kratšou bežeckou plochou opäť poslúžia skôr pre chôdzu a pomalší beh, naproti tomu pásy s širšou a dlhšou bežeckou plochou ponúknu podstatne väčší užívateľský komfort a to i pri veľmi rýchlom behu.

Nosnosť bežeckého pásu ako ďalší dôležitý argument. Nosnosť nájdete uvedenú pri každom našom páse a dobrá rada je, že maximálna nosnosť bežiaceho pásu by mala byť vždy o niečo vyššia než je hmotnosť najťažšieho cvičenca! Ak je teda Vaša hmotnosť napríklad 80 kg a zvažujete kúpu pásu s nosnosťou 110 kg, potom je to správne. 

Bezmotorový bežecký pás

Tak trochu samostatnou podkategóriou sú tzv. bezmotorové bežecké pásy. Tie fungujú na princípe pôsobenia ťažiska proti naklonenej rovine. Taký pás, ako už názov naznačil, nemá žiadny motor a jeho rozhýbanie docielite vlastnou energiou. Tento typ tréningu je výrazne odlišný od behania na klasickom motorovom bežiacom páse a treba podotknúť, že často je účinnosť takéhoto tréningu porovnateľná práve s behaním na motorovom bežeckom páse. Dôležité je vedieť, že bezmotorové pásy sú svojou podstatou skôr simuláciou chôdze do kopca a trénuje sa tu skôr chôdza alebo veľmi pomalý beh. Bezmotorový bežiaci pás teda nie je určený pre behanie vo vyšších rýchlostiach okolo 6 - 10 km / hod. a je preto veľmi vhodným variantom pre tých z Vás, ktorým je bližšie práve tento typ pohybu.

Technológie bežeckých pásov inSPORTline

Moderné bežecké pásy inSPORTline disponujú množstvom funkčných "vychytávok", ktoré sa postarajú o Váš ničím nerušený tréning na našich bežiacich pásoch. Medzi tie najdôležitejšie patria:

Heart Rate Control

Vyššie modely bežeckých pásov ponúkajú technológiu HRC, ktorá umožní plynulé prispôsobenie tréningového tempa Vašej aktuálnej tepovej frekvencii. Súčasťou takého bežiaceho pásu je tzv. hrudný pás, ktorý si možno upevniť počas tréningu okolo hrudníka a bezdrôtovo tak snímať a prenášať informáciu o Vašej tepovej frekvencii do jednotky bežeckého pásu. Ten potom dokáže reagovať vo chvíli, keď Vaša tepová frekvencia presiahne požadovanej hodnoty znížením či naopak zvýšením záťaže, v tomto prípade rýchlosti behu.

Silent Motion Technology

Vďaka technologickým úpravám sme získali výkonné motory s maximálne tichým chodom, zvýšeným chladiacim efektom motora a predĺžením životnosti. Minimalizovali sme tak hlučnosť bežeckého pásu na minimum, aby bol Váš tréning naozaj nerušeným športovým zážitkom.  
 

Shock Absorbing System 

Unikátny systém odpruženia plochy bežeckého pásu pomocou špeciálnych silentblokov. Vďaka tejto technológii je behanie na pásoch inSPORTline výrazne šetrnejšie k Vašim kĺbom ako klasické behanie vonku. Technológia je vo svojich modifikáciách využívaná u lacnejších i drahších modelov bežeckých pásov.

Easy Fold System

Rozloženie a zloženie pásu inSPORTline zvládnete jednou rukou! Jednoduchý a efektívny piestový mechanizmus umožňuje veľmi jednoduché rozloženie aj zloženie pásu, ktoré zvládne aj malé dieťa!

Touch & Run ovládání

Snažíme sa, aby naše bežecké pásy ponúkli funkcie tak, kde ich naozaj hľadáte. Preto sme dôležité funkčné tlačidlá pre zmenu rýchlosti alebo sklonu pásu umiestnili priamo do postranných madiel tak, aby ste ich mali kedykoľvek po ruke. Zložitejšie programy potom nájdete pod rýchlymi voľbami priamo na hlavnom ovládacom paneli bežiaceho pásu. Začať aj ukončiť tréning dokážete jedným tlačidlom.

Strážte si tepovú frekvenciu!

Ak chcete efektívne a správne chudnúť je nutné sa vyvarovať mnohým chybám, ktoré môžu Vašu snahu znehodnotiť. Nie je žiaduce počas cvičenia lapať po dychu a pohybovať sa na hranici vyčerpania. Odborníci naopak odporúčajú sledovať si pri cvičení Vašu tepovú frekvenciu a cvičenie jej prispôsobovať. Ak to preháňate a Vaše srdce bije ako o závod frekvenciou okolo 180 a viac úderov za minútu, Vaša snaha je z veľkej časti zbytočná. Vaše telo totiž nie je schopné v tomto stave spaľovať tuky, ktorých energetický rozklad je pri takto veľkej záťaži jednoducho pre organizmus pomalý, a preto siahne organizmus po rýchlych cukroch, ktoré sa ukladajú vo svaloch a začnú tak svaly poškodzovať.

Aby ste teda efektívne chudli = spaľovali tuky, je potrebné docieliť tzv. aeróbnu činnosť, čo je dlhodobá športová činnosť s dĺžkou nad 20 minút so stálou záťažou pre organizmus, pri ktorej Vaše srdce bije optimálnou rýchlosťou. Táto optimálna tepová frekvencia sa u človeka pohybuje v rozmedzí cca 120-145 tepov za 1 minútu v závislosti od pohlavia, veku, výšky i hmotnosti každého jedinca. Tepovú frekvenciu je preto nutné vždy počítať individuálne pre každého jedinca zvlášť!

Podrobnejšie vysvetlenie a výpočet tepovej frekvencie nájdete v radcovi "Ako správne cvičiť so športtesterom".

Ako teda vybrať ten správny bežecký pás?

Ak kupujete bežecký pás, potom iste chcete, aby Vám vydržal veľa rokov. Dôkladne preto zvážte, ako často plánujete behať a akú dobu, do úvahy zoberte aj Vašu hmotnosť, zvažujte ako vysoký komfort od pásu očakávate a podľa týchto parametrov vyberajte. Bežiaci pás je technologicky zložitejšie kardio zariadenie a podceniť napríklad parameter nosnosti či komfort širšie bežeckej plochy sa nevypláca. U bežeckých pásov v tomto smere platí zlaté pravidlo "čím viac, tým lepšie", preto čím je pás robustnejší (ťažší), čím má silnejší motor alebo čím širšia a dlhšia je jeho bežecká plocha, tým lepšie pre Váš pravidelný a ničím nerušený tréning.

 5 dôvodov preč si vybrať pás inSPORTline



Team inSPORTline...

Overené zákazníkmi Garancia kvality Finalista Shop roku 2015 Shop roku 2011 Záruka 5 rokov SAEC - bezpeèný nákup