Úvod > Fitness tipy pre zdravý chrbát

Fitness tipy pre zdravý chrbát

Boľavý chrbát predstavuje veľký civilizačný problém, ktorý počas života potrápi skoro každého. Až tretina návštev u praktických lekárov je kvôli chrbtu, respektíve kvôli sedavému životnému štýlu a zlým stereotypom, ktoré neúmerne namáhajú chrbticu.

Ako z tohto nepríjemného kolotoča von? Riešením je domáce cvičenie zamerané predovšetkým na odstránenie svalovej nerovnováhy, ktorá spôsobuje problémy prevažne v oblasti krčnej, hrudnej a bedrovej časti chrbtice. Nevyhnutné je posilňovať tiež CORE, teda skupiny svalov nazývané hlboký stabilizačný systém. Nachádzajú sa pod povrchovým svalstvom a patrí k nim panvové dno, sval priečny brušný, bránica i vzpriamovače chrbtice.

Rad cvikov odporúčaných kondičnými trénermi Petrom Kopřivom, Alešom Pařezom a Oľgou Šípkovou zvládnete len na fitness podložke alebo karimatke. Ďalším krokom sú fitnes pomôcky, s ktorými využívate vlastnú hmotnosť tela. K najzábavnejším patrí gymnastická lopta, závesný systém MultiTrainer alebo balančná podložka. Za krátky čas s nimi vybudujete pevný svalový korzet, ktorý vás odmení podstatne kvalitnejším životom.



Najlepšie posilňovacie stroje na chrbát

A potom sú tu špeciálne posilňovacie stroje na chrbát, vyrobené vo vysokej kvalite podľa prísnych európskych noriem. Trápi vás boľavý chrbát? V tom prípade si určite zamilujete veslovací trenažér! Osvedčené sú tiež trakčné lehátka, špeciálne stroje na brucho a chrbát, lavičky či posilňovače ramien. Teraz pár slov o tých hlavných:

  • Veslovací trenažér - stroj zameraný najmä na chrbát a ruky, ktorý zaisťuje kondičný aj kardio tréning. Samotní používatelia ho označujú za najzábavnejší cardio stroj. Vďaka veslu jediným pohybom posilňujete hornú aj dolnú polovicu tela, predovšetkým chrbtové svaly. Veslovací trenažér vám zaistí skvelú fyzickú kondíciu, silná zdravý chrbát aj svalové partie na rukách a nohách.
  • Trakčná lavica - ideálna pomôcka pre uvoľňovanie svalového napätia, zablokovaného chrbta, platničiek i dýchacích ciest. Autorakčná lavica vás plynule pretočí do pozície, kedy hlavou smerujete k zemi. Aktívne uvoľňovanie svalov celého tela a relaxáciu na trakčnej lavici odporúčajú maséri i rehabilitační lekári.

Ako vám poslúžia ďalšie fitness stroje a pomôcky

Ponúka sa však aj mnoho ďalších strojov a pomôcok. Na štarte je dôležité stanoviť cieľ: či chcete predovšetkým posilňovať chrbát a brucho, celkovo schudnúť alebo vyrysovať nohy či zadok. Vezmite do úvahy aj potreby ďalších členov rodiny, vaše priestorové a cenové možnosti. V nasledujúcom stručnom prehľade zistíte, k čomu sa hodia konkrétni pomocníci:

  • AB Perfect Dual - posilnenie stredu tela, vytvarovanie hornej, strednej i spodnej časti brucha bez namáhania chrbta.
  • Bežecký pás - celkové schudnutie, vyrysovanie nôh a zadku.
  • Rotoped - posilnenie nôh, vhodný pri rekonvalescencii a pre užívateľov so zníženou schopnosťou pohybu.
  • Cyklistický trenažér , Stepper - kondičný tréning so zameraním na nohy.
  • Eliptický trenažér - celkové schudnutie, šetrný ku kĺbom, s dobrým pomerom ceny a výkonu.
  • Vibromasážny stroj - efektívnejšie klasické cvičenia vďaka vibráciam, ktoré prechádzajú do hlbších vrstiev svalov.

Kde na internete nájsť súhrn pomôcok proti bolestiam chrbta

Nech si vyberiete akékoľvek online sústredené pomôcky proti bolestiam chrbta, prispejete tým k udržaniu svojej fyzickej aktivity a celkovo zdravého životného štýlu. Možno vás prekvapí, ako skoro si prestanete sťažovať na boľavý chrbát a budete oveľa spokojnejší aj výkonnejší vo všetkých oblastiach života.